دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Sheila Slaughter. Barrett Jay Taylor (eds.)
سری: Higher Education Dynamics 45
ISBN (شابک) : 9783319215112, 9783319215129
ناشر: Springer International Publishing
سال نشر: 2016
تعداد صفحات: 353
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 5 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب آموزش عالی، طبقه بندی و توسعه نیروی کار: مزیت رقابتی در اروپا، ایالات متحده و کانادا: آموزش عالی، آموزش بین المللی و تطبیقی، سیاست آموزشی و سیاست
در صورت تبدیل فایل کتاب Higher Education, Stratification, and Workforce Development: Competitive Advantage in Europe, the US, and Canada به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب آموزش عالی، طبقه بندی و توسعه نیروی کار: مزیت رقابتی در اروپا، ایالات متحده و کانادا نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
این کار تجزیه و تحلیل می کند که چگونه تغییرات اقتصادی سیاسی به رقابت در سیستم های آموزش عالی در ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کانادا کمک می کند. نویسندگان رقابت برای اعتبار و یارانه های دولتی و خصوصی را برجسته می کنند و پیامدهای این فرآیندها را از طریق تحلیل های نظری و تجربی بررسی می کنند. بر این اساس، کار موضوعاتی را برجسته می کند که برای طیف وسیعی از مخاطبان مورد توجه قرار می گیرد. مفاهیم پرداخته شده شامل طبقه بندی، خصوصی سازی یارانه های دولتی سابق، ترجیح رشته های دانشگاهی با فناوری پیشرفته، و حرفه ای شدن برنامه درسی (به عنوان مثال، علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات: رشته های [STEM]، حرفه های انتخاب شده، و کسب و کار) است. هنرهای لیبرال یا دیدگاه هومبولتی از دانشگاه. در زمینههای ملی و روشهای تحلیلی، نویسندگان رشد سیاستهای ملی را تجزیه و تحلیل میکنند که دانشگاهها را زیرمجموعهای از توسعه اقتصادی میدانند، دانشگاهها را بهعنوان آزمایشگاههای تحقیقاتی شرکتی و آموزش را به عنوان محوری برای ایجاد شغل میدانند. در سراسر جلد، نویسندگان این موضوع را مطرح میکنند که رویکردهای ملی و منطقهای به سیاست و بازار منجر به تجربیات متفاوتی از پیامدهای سرمایهداری دانشگاهی میشود. در حالی که این تغییرات در خدمت منافع برخی از مؤسسات است، برخی دیگر خود را در مواجهه با انتظارات بزرگتر با منابع راکد یا کوچکتر می یابند.
This work analyses how political economic shifts contribute to competition within higher education systems in the US, EU, and Canada. The authors highlight competition for prestige and public and private subsidies, exploring the consequences of these processes through theoretical and empirical analyses. Accordingly, the work highlights topics that will be of interest to a wide range of audiences. Concepts addressed include stratification, privatization of formerly public subsidies, preference for “high tech” academic fields, and the vocationalization of the curriculum (i.e., Science, Technology, Engineering and Mathematics: [STEM] fields, selected professions, and business) rather than the liberal arts or the Humboldtian vision of the university. Across national contexts and analytic methods, authors analyze the growth of national policies that see universities as a sub set of economic development, casting universities as corporate research laboratories and education as central to job creation. Throughout the volume, the authors make the case that national and regional approaches to politics and markets result in different experiences of consequences of academic capitalism. While these shifts serve the interests of some institutions, others find themselves struggling to meet ever-greater expectations with stagnant or shrinking resource bases.
Front Matter....Pages i-vi
Introduction....Pages 1-10
Front Matter....Pages 11-11
Global Stratification in Higher Education....Pages 13-34
Blurring Boundaries and Borders: Interlocks Between AAU Institutions and Transnational Corporations....Pages 35-57
The Field Dynamics of Stratification Among US Research Universities: The Expansion of Federal Support for Academic Research, 2000–2008....Pages 59-79
The Crème de la Crème: Stratification and Accumulative Advantage Within US Private Research Universities....Pages 81-101
Patents and University Strategies in the Prestige Economy....Pages 103-123
Front Matter....Pages 125-125
The Imaginators of English University Reform....Pages 127-149
University Trustees and the Entrepreneurial University: Inner Circles, Interlocks, and Exchanges....Pages 151-171
The New Prudent Man: Financial-Academic Capitalism and Inequality in Higher Education....Pages 173-192
Accountability Regimes in Flagship Universities: How Strategic Planning Encourages Academic Capitalism....Pages 193-211
Front Matter....Pages 213-213
Curriculum Trends in European Higher Education: The Pursuit of the Humboldtian University Ideas....Pages 215-233
Shifts in German Internationalization: A New Space for Academic Capitalism....Pages 235-250
Stratification and Vocationalization in Canadian Higher Education....Pages 251-269
Positioning for Elite and Quasi-Elite Colleges and Universities in the United States: Parent and Student Strategies for “Maintaining Advantage” in New Economic and Postsecondary Context....Pages 271-288
Front Matter....Pages 289-289
Humboldt Meets Schumpeter? Interpreting the ‘Entrepreneurial Turn’ in European Higher Education....Pages 291-310
From Privatization (of the Expansion Era) to De-privatization (of the Contraction Era): A National Counter-Trend in a Global Context....Pages 311-329
A State Theoretical Approach to Understanding Contest in Higher Education....Pages 331-348
Conclusion....Pages 349-360