دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Mohamed A. Ramady (eds.)
سری:
ISBN (شابک) : 9783319222004, 9783319222011
ناشر: Springer International Publishing
سال نشر: 2016
تعداد صفحات: 237
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 4 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب اقتصاد سیاسی واستا: استفاده و سوء استفاده از شبکه سرمایه اجتماعی: اقتصاد، عمومی
در صورت تبدیل فایل کتاب The Political Economy of Wasta: Use and Abuse of Social Capital Networking به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب اقتصاد سیاسی واستا: استفاده و سوء استفاده از شبکه سرمایه اجتماعی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
اصطلاح "واستا از ریشه عربی "متوسط" یا "متوسط" گرفته شده است و پدیده استفاده از "اتصالات" برای یافتن شغل را توصیف می کند. خدمات دولتی یا سایر خدمات برای دور زدن بوروکراسی یا دور زدن سیستم به عنوان یک کل. تأثیرات «واستا» ممکن است هم مثبت یا منفی باشد و نه پدیده ای خاص برای جهان عرب یا اسلام، بلکه برای بسیاری از فرهنگ ها و مناطق دیگر جهان با مفاهیم مشابه. معروف به ubuntu، guanxi، harambee، naoberschop، یا "شبکه پسر قدیمی" که در جوامع آفریقایی، چینی و اروپایی استفاده می شود.
طبق ماهیت خود "wasta" منطقه ای از اطلاعات خاکستری یا حتی سیاه است، و مانند فسادی که اغلب با آن مرتبط است، ارزیابی آن دشوار است، اگرچه فساد کشوری شاخصهای ادراک تلاش میکنند مبنایی قابل اندازهگیری ارائه کنند. در تحلیل نهایی، چنین رتبهبندیهایی بر اساس ادراکات از فساد است، و این تصور ممکن است بسته به ساختارهای مختلف اجتماعی و شیوههای فرهنگی، به شدت متفاوت باشد، خواه اینها سیستمهای خانوادگی گسترده، قبیلهای، قبیلهها یا جوامع اتمیزهتر باشند. روابط اساساً معاملاتی و مبتنی بر قانون هستند. در دیدگاه غربی که «واستا» ممکن است به عنوان نوعی فساد در نظر گرفته شود، در جوامع دیگر ممکن است به عنوان چیزی «طبیعی» تلقی شود نه جنایتآمیز، و استفاده از «واستا» در جوامع قبیلهای برای کمک به اعضای قبیله. به عنوان یک وظیفه تلقی می شود. این تفاوت ناشی از استفاده "بی گناه" از "wasta"برای معرفی، در مقابل سوء استفاده از آن در قرار دادن افراد فاقد صلاحیت در موقعیت هاست. این جلد، دانشگاهیان و کارشناسان حرفه ای را گرد هم می آورد تا طیف وسیعی از چندین مورد را بررسی کند. -مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که در اثر استفاده و سوء استفاده از شبکه های اجتماعی مطرح می شود و موضوعات مختلفی را پوشش می دهد:
این جلد همچنین بینش هایی را در مورد روابط اجتماعی و اخلاق ارائه می دهد، و اینکه چگونه استفاده از «واستا» با اصول مذهبی رایج در تضاد است، همراه با برخی مطالعات کشوری در مورد مبانی اسلام
و استفاده از 'wasta'.محمد رماد
y دانشیار مدعو، دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد، عربستان سعودی است.The term ‘wasta stems from the Arabic root for ‘middle’ or ‘medium’ and describes the phenomenon of using ‘connections’ to find job, government services or other favors to circumvent bureaucracy or bypass the system as a whole. The effects of ‘wasta’ may be both positive or negative, and is not a phenomenon that is particular to the Arab or Muslim world, but also to many other cultures and regions of the world, with similar concepts popularly known as ubuntu, guanxi, harambee, naoberschop, or “old boy network” used in African, Chinese and European societies.
By its very nature ‘wasta’ is an area of grey or even black information, and, like corruption to which it is most often associated, is hard to assess although country corruption perception indexes attempt to provide a quantifiable basis. In the final analysis such ratings are based on perceptions of corruption, and this perception may vary strongly depending on different societal structures and cultural modes, whether these are extended family systems, tribal, clans or more atomized societies where relationships are essentially transactional and rule based. In a western perspective where ‘wasta’ may be considered as a form of corruption, in other societies it may be perceived as something‘
natural’ and not criminal, and using one's‘wasta’ in tribal societies to help clan members is seen as a duty. The difference stems from the 'innocent ' use of ‘wasta’to make introductions, as opposed to its abuse in placing unqualified persons in positions .The volume brings together academics and professional experts to examine a range of multi-faceted social, economic and political issues raised by the use and abuse of social networking, covering various topics like:The volume also offers insights into social relations and ethics, and how the use of ‘wasta’ contradicts with common held religious principles, along with some country studies on Islamic prin
ciples and the use of ‘wasta’.Mohamed Ramad
y is a Visiting Associate Professor, King Fahd University of Petroleum and Minerals, Saudi Arabia.Front Matter....Pages i-xliii
Front Matter....Pages 1-1
Wasta as a Form of Social Capital? An Institutional Perspective....Pages 3-21
Wasta: A Scourge or a Useful Management and Business Practice?....Pages 23-31
Wasta: Is It Such a Bad Thing? An Anthropological Perspective....Pages 33-46
The Relationship Between the Inequality-Adjusted Human Development Index and the Corruption Perceptions Index in Gulf Cooperation Council (GCC) Major Economies....Pages 47-61
Front Matter....Pages 63-63
‘Wasta’: Triadic Trust in Jordanian Business....Pages 65-78
The Economic Cost of Wasta in the Arab World: An Empirical Approach....Pages 79-94
Saudi Men and Women Work Participation: The Use of Wasta to Overcome Sociocultural Barriers....Pages 95-113
The Psychology of Wasta and Its Impact on Nationalization and Expatriation....Pages 115-128
Front Matter....Pages 129-129
Wasta and Development in Arab and Muslim Countries....Pages 131-143
Quality-Oriented Education and Workforce Reform: The Impact of Wasta (Case Study of Bahrain)....Pages 145-158
Front Matter....Pages 159-159
Koneksi, Kolusi, and Nepotisme (KKN): Culturally Embedded? The Indonesian Experience of Combating Negative Wasta ....Pages 161-172
Social Capital Networking in China and the Traditional Values of Guanxi ....Pages 173-183
Back Matter....Pages 185-204