دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Marlene Alshut (auth.)
سری: Gender and Diversity 8
ISBN (شابک) : 9783862261918, 9783862269020
ناشر: Centaurus Verlag & Media
سال نشر: 2012
تعداد صفحات: 192
زبان: German
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 2 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب جنسیت در جریان اصلی؟: کار عادلانه جنسیتی با کودکان و جوانان: مطالعات جنسیتی
در صورت تبدیل فایل کتاب Gender im Mainstream?: Geschlechtergerechte Arbeit mit Kindern und Jugendlichen به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب جنسیت در جریان اصلی؟: کار عادلانه جنسیتی با کودکان و جوانان نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
جریان اصلی جنسیتی و برابری جنسیتی اصطلاحاتی هستند که دیگر فقط
در ادبیات تخصصی یافت نمی شوند. جریان اصلی جنسیت به طور خاص در
حال حاضر به عنوان یک مفهوم سیاسی مورد بحث قرار گرفته و دائماً
مورد بررسی قرار می گیرد.
اما تحقق (آموزشی) در مددکاری اجتماعی چگونه به نظر می رسد؟ این
کتاب به اجرای آموزشی - کار برابر جنسیتی - در زمینه های عمل
مراکز روزانه و امکانات جوانان می پردازد. در این راستا،
نظرسنجی بر اساس مصاحبه های کیفی در منطقه روهر انجام شد.
کارشناسانی از 16 مرکز گروه مورد مطالعه را نمایندگی
کردند.
به ویژه، نقش های جنسیتی باید به عنوان پایه اساسی کار برابر
جنسیتی مورد تاکید قرار گیرد، که طبق بررسی، منشأ آنها در سطوح
مختلف و بالاتر از آن است. همه، تولید بیشتر ثابت را پیدا کنید.
هدف از این نظرسنجی بحثی جاری با توجه به این نقش های جنسیتی
موجود، میانجیگری آنها و مهمتر از همه، با توجه به اقدامات
متقابل آگاهانه با کمک کار منصفانه جنسیتی در دو زمینه آموزشی
است.
چرا کار منصفانه جنسیتی میتواند ضروری باشد، اجرای فعلی در
موسسات مصاحبهشده چگونه به نظر میرسد و مهمتر از همه، اینکه
چرا این مفهوم میتواند معنا پیدا کند، جنبههایی هستند که این
کتاب به تفصیل توضیح میدهد. علاوه بر تنوع و تنوع پیاده سازی
گسترده، تمرکز بر سیاست و جامعه نیز می باشد و متخصصان مصاحبه
شده به طور انتقادی وضعیت فعلی را بررسی می کنند.
Gender Mainstreaming und Geschlechtergerechtigkeit sind
Begriffe, die heute nicht mehr nur in der Fachliteratur zu
finden sind. Insbesondere Gender Mainstreaming wird als
politisches Konzept aktuell diskutiert und stetig unter die
Lupe genommen.
Doch wie sieht eine (pädagogische) Realisierung in der
Sozialen Arbeit aus? Das Buch setzt sich mit der
pädagogischen Umsetzung – der geschlechtergerechten Arbeit –
in den Handlungsfeldern der Kindertagesstätten sowie
Jugendeinrichtungen auseinander. Diesbezüglich wurde im
Ruhrgebiet eine Erhebung durchgeführt, die auf qualitativen
Interviews basierte. Die Untersuchungsgruppe stellten
Fachkräfte von 16 Einrichtungen dar.
Insbesondere die Geschlechterrollen sind als fundamentale
Basis der geschlechtergerechten Arbeit zu betonen, welche
laut der Erhebung in verschiedenen Ebenen ihren Ursprung
sowie vor allem eine stetige Weiterproduktion finden. Die
Intention der Erhebung stellt eine aktuelle Diskussion
hinsichtlich dieser bestehenden Geschlechterrollen, deren
Vermittlung und vor allem bezüglich der bewussten
Entgegensteuerung, mit Hilfe der geschlechtergerechten Arbeit
in den zwei pädagogischen Kontexten, dar.
Warum die geschlechtergerechte Arbeit notwendig sein könnte,
wie die derzeitige Umsetzung in den interviewten
Einrichtungen aussieht und vor allem, warum das Konzept
sinnig sein kann, sind Aspekte, welche dieses Buch intensiv
erläutert. Hier wird neben den diversen und umfangreichen
Umsetzungsvariationen, ebenfalls der Blick auf die Politik
und die Gesellschaft gerichtet, indem die interviewten
Fachkräfte sich kritisch mit der derzeitigen Lage
auseinandersetzen.
Front Matter....Pages 1-11
Einleitung....Pages 13-19
Sex, Gender und Gender Mainstreaming — die Zusammenwirkung dreier Konstrukte....Pages 20-33
Gender Mainstreaming in Handlungsfeldern der Sozialen Arbeit?!....Pages 34-58
Das Forschungsdesign....Pages 59-68
Der aktuelle Forschungsstand....Pages 69-73
Bedürfnisse und Lebenswelten von Mädchen und Jungen....Pages 74-80
„typisch Junge, typisch Mädchen?“ — Gender eine Konstruktion....Pages 81-106
Geschlechtergerechte Arbeit ?!....Pages 107-149
Politik — Gesellschaft — Gender Mainstreaming: ein kritischer Blick....Pages 150-158
Résümée....Pages 159-172
Back Matter....Pages 173-194