دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: Julia Coffey, Shelley Budgeon, Helen Cahill (eds.) سری: Perspectives on Children and Young People 2 ISBN (شابک) : 9789811003042, 9789811003066 ناشر: Springer Singapore سال نشر: 2016 تعداد صفحات: 266 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 4 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب بدن های یادگیری: بدن در مطالعات جوانان و کودکی: دوران کودکی، نوجوانی و جامعه، مطالعات جنسیتی، آموزش دوران کودکی
در صورت تبدیل فایل کتاب Learning Bodies: The Body in Youth and Childhood Studies به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب بدن های یادگیری: بدن در مطالعات جوانان و کودکی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
«بدنههای یادگیری» به عدم توجه به بدن در مطالعات نوجوانی و کودکی میپردازد. در حالی که طیف قابل توجهی از کار در این زمینه جنسیت، طبقه، نژاد و قومیت، و جنسیتها را مورد بررسی قرار داده است - که همگی دارای ابعاد بدنی هستند - بدن عموماً بهجای تمرکز اصلی بهطور غیرمستقیم مورد مطالعه قرار میگیرد. این مجموعه مقالات طیف علمی بین المللی و بین رشته ای را در مورد جوانان با تمرکز ویژه بر بدن گرد هم می آورد. نویسندگان با رویکردهای مفهومی، تجربی و آموزشی که با دیدگاههایی مقابله میکنند که بدن جوانان را عمدتاً به عنوان «مشکلاتی» که باید مدیریت شوند، یا بهعنوان مکانهای خطر یا انحراف در نظر میگیرند. نویسندگان نشان میدهند که تمرکز بر بدن به ما امکان میدهد طیفی از ابعاد اضافی را در جستجوی درک تجربیات جوانان کشف کنیم. این تحقیق در طیف وسیعی از سایتها در استرالیا، آمریکای شمالی، بریتانیا، کانادا، آسیا و آفریقا واقع شده است و از طیفی از رشتهها از جمله جامعهشناسی، آموزش و پرورش و مطالعات فرهنگی در این فرآیند استفاده میکند. هدف این مجموعه نشان دادن - از نظر تئوری، تجربی و آموزشی - مفاهیمی است که از یک رویکرد اصلاحشده برای درک کودکان و جوانان با تمرکز بر بدن و تجسم ناشی میشود.
'Learning Bodies’ addresses the lack of attention paid to the body in youth and childhood studies. Whilst a significant range of work on this area has explored gender, class, race and ethnicity, and sexualities – all of which have bodily dimensions – the body is generally studied indirectly, rather than being the central focus. This collection of papers brings together a scholarly range of international, interdisciplinary work on youth, with a specific focus on the body. The authors engage with conceptual, empirical and pedagogical approaches which counteract perspectives that view young people’s bodies primarily as ‘problems’ to be managed, or as sites of risk or deviance. The authors demonstrate that a focus on the body allows us to explore a range of additional dimensions in seeking to understand the experiences of young people. The research is situated across a range of sites in Australia, North America, Britain, Canada, Asia and Africa, drawing on a range of disciplines including sociology, education and cultural studies in the process. This collection aims to demonstrate – theoretically, empirically and pedagogically – the implications that emerge from a reframed approach to understanding children and youth by focusing on the body and embodiment.
Front Matter....Pages i-viii
Introduction: The Body in Youth and Childhood Studies....Pages 1-19
Front Matter....Pages 21-21
Queer Youthscapes in Asia: Embodied Modernities and Trans-Embodiments....Pages 23-38
Broad Minds, Narrow Possibilities: The Embodiment of Gender....Pages 39-52
Steeling the Junior Body: Learning Sport and Masculinities in the Early Years....Pages 53-68
“They’ve Always Got Flat Tummies and It Really Bugs Us”....Pages 69-83
“Fuck Your Body Image”: Teen Girls’ Twitter and Instagram Feminism in and Around School....Pages 85-103
Internet Sex Chatting and “Vernacular Masculinity” Among Hong Kong Youth....Pages 105-122
Front Matter....Pages 123-123
The Resisting Young Body....Pages 125-140
Girls and Sexting: The Missing Story of Sexual Subjectivity in a Sexualized and Digitally-Mediated World....Pages 141-156
Recovering Bodies: The Production of the Recoverable Subject in Eating Disorder Treatment Regimes....Pages 157-172
G Major to D Major to a Minor 7 (A Progression to Recovery)....Pages 173-189
‘She Was Becoming Too Healthy and It Was Just Becoming Dangerous’: Body Work and Assemblages of Health....Pages 191-203
Front Matter....Pages 205-205
‘Sticky’ Learning: Assembling Bodies, Objects and Affects at the Museum and Beyond....Pages 207-222
Playing the Inside Out: Using Drama as an Embodied Medium Through Which to Work on Changing Gender Norms....Pages 223-240
Visual Ethics with and Through the Body: The Participation of Girls with Disabilities in Vietnam in a Photovoice Project....Pages 241-257
Conclusion: Towards Embodied Theories, Methodologies and Pedagogies....Pages 259-267