دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Dip Kapoor. Steven Jordan (eds.)
سری:
ISBN (شابک) : 9781349378838, 9780230615137
ناشر: Palgrave Macmillan US
سال نشر: 2009
تعداد صفحات: 272
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 2 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب آموزش، پژوهش اقدام مشارکتی و تغییر اجتماعی: دیدگاه های بین المللی: جامعه شناسی تعلیم و تربیت، جامعه شناسی آموزش، نجوم، اخترفیزیک و کیهان شناسی، آموزش بین المللی و تطبیقی، فلسفه تعلیم و تربیت، توسعه و تحول اجتماعی
در صورت تبدیل فایل کتاب Education, Participatory Action Research, and Social Change: International Perspectives به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب آموزش، پژوهش اقدام مشارکتی و تغییر اجتماعی: دیدگاه های بین المللی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
Front Matter....Pages i-ix
Introduction: International Perspectives on Education, PAR, and Social Change....Pages 1-11
Front Matter....Pages 13-13
From a Methodology of the Margins to Neoliberal Appropriation and Beyond: The Lineages of PAR....Pages 15-27
Participatory academic research (par) and People’s Participatory Action Research (PAR): Research, Politicization, and Subaltern Social Movements in India....Pages 29-44
When Research Becomes a Revolution: Participatory Action Research with Indigenous Peoples....Pages 45-58
Ko tātou te rangahau, ko te rangahau, ko tātou: A Māori Approach to Participatory Action Research....Pages 59-72
Translating “Participation” from North to South: A Case Against Intellectual Imperialism in Social Science Research....Pages 73-88
Action Research for Curriculum Internationalization: Education versus Commercialization....Pages 89-105
Critical Complexity and Participatory Action Research: Decolonizing “Democratic” Knowledge Production....Pages 107-121
Reconceptualizing Participatory Action Research for Sustainability Education....Pages 123-136
Front Matter....Pages 137-137
Chara chimwe hachitswanyi inda: Indigenizing Science Education in Zimbabwe....Pages 139-153
Research and Agency: The Case of Rural Women and Land Tenure in Tanzania....Pages 155-168
NGO-Community Partnerships, PAR, and Learning in Mining Struggles in Ghana....Pages 169-180
Ethnography-in-Motion: Neoliberalism and the Shack Dwellers Movement in South Africa....Pages 181-193
Kabyle Community Participatory Action Research (CPAR) in Algeria: Reflections on Research, Amazigh Identity, and Schooling....Pages 195-207
Notes and Queries for an Activist Street Anthropology: Street Resistance, Gringopolítica, and the Quest for Subaltern Visions in Salvador da Bahia, Brazil....Pages 209-222
A Participatory Research Approach to Exploring Social Movement Learning in the Chilean Women’s Movement....Pages 223-237
Participatory Research, NGOs, and Grassroots Development: Challenges in Rural Bangladesh....Pages 239-250
Making Space for Youth: iHuman Youth Society and Arts-Based Participatory Research with Street-Involved Youth in Canada....Pages 251-264
Back Matter....Pages 265-274