ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Addressing Ethnic Conflict through Peace Education: International Perspectives

دانلود کتاب پرداختن به درگیری قومی از طریق آموزش صلح: دیدگاه های بین المللی

Addressing Ethnic Conflict through Peace Education: International Perspectives

مشخصات کتاب

Addressing Ethnic Conflict through Peace Education: International Perspectives

دسته بندی: آموزشی
ویرایش: 1st 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 1403971684, 9780230603585 
ناشر:  
سال نشر: 2007 
تعداد صفحات: 280 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 1 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 34,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 10


در صورت تبدیل فایل کتاب Addressing Ethnic Conflict through Peace Education: International Perspectives به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب پرداختن به درگیری قومی از طریق آموزش صلح: دیدگاه های بین المللی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب پرداختن به درگیری قومی از طریق آموزش صلح: دیدگاه های بین المللی

این جلد گروهی برجسته از دانشمندان بین‌المللی را در زمینه آموزش صلح/همزیستی و آموزش برای انسجام اجتماعی گرد هم می‌آورد تا درکی از تأثیر تلاش‌های آموزشی مستمر به سمت صلح، همزیستی و آشتی در کشورهایی که از درگیری‌های طولانی بیرون می‌آیند، ایجاد کنند. این کتاب تأثیر روش‌های نوآورانه درازمدت پیگیری صلح و آشتی را بررسی می‌کند، مانند ایجاد مدارس یکپارچه و/یا سیاستی که هدف اصلی آن جشن گرفتن تنوع و رد تعصب در کشورهایی است که درگیری‌های طولانی‌مدت بین نژادی یا قومیتی جامعه را زخمی کرده است.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

The volume brings together an outstanding group of international scholars from the field of peace/co-existence education and education for social cohesion to build understanding of the impact of sustained educational efforts towards peace, co-existence and reconciliation in countries emerging from protracted conflict. It explores the impact of innovative long term methods of pursuing peace and reconciliation such as the creation of integrated schools and/or policy whose central aim is the celebration of diversity and rejection of prejudice in countries where prolonged interracial or interethnic conflict has scarred society.



فهرست مطالب

Front Matter....Pages I-XVI
Introduction....Pages 1-5
Front Matter....Pages 7-7
Desegregation and Resegregation: The Legacy of Brown Versus Board of Education, 1954....Pages 9-19
Moving from Piecemeal to Systemic Approaches to Peace Education in Divided Societies: Comparative Efforts in Northern Ireland and Cyprus....Pages 21-33
Multiple Realities and the Role of Peace Education in Deep-Rooted Conflicts: The Case of Cyprus....Pages 35-48
Reconciliation and Peace in Education in South Africa: The Constitutional Framework and Practical Manifestation in School Education....Pages 49-59
Front Matter....Pages 61-61
Color Coded: How Well Do Students of Different Race Groups Interact in South African Schools?....Pages 63-75
Challenges in Integrated Education in Northern Ireland....Pages 77-89
Developing Palestinian-Jewish Bilingual Integrated Education in Israel: Opportunities and Challenges for Peace Education in Conflict Societies....Pages 91-106
Peace Education in a Bilingual and Biethnic School for Palestinians and Jews in Israel: Lessons and Challenges....Pages 107-120
Is the Policy Sufficient? An Exploration of Integrated Education in Northern Ireland and Bilingual/Binational Education in Israel....Pages 121-133
Front Matter....Pages 135-135
Education for Peace: The Pedagogy of Civilization....Pages 137-159
Learning to Do Integrated Education: “Visible” and “Invisible” Pedagogy in Northern Ireland’s Integrated Schools....Pages 161-172
From War to Peace: An Analysis of Peace Efforts in the Ife/Modakeke Community of Nigeria....Pages 173-184
Front Matter....Pages 185-185
Toward Sustainable Peace Education: Theoretical and Methodological Frameworks of a Program in South Africa....Pages 187-199
Learning and Unlearning on the Road to Peace: Adult Education And Community Relations in Northern Ireland....Pages 201-212
Front Matter....Pages 213-213
The Reconstruction of the Teacher’s Psyche in Rwanda: The Theory and Practice of Peace Education at Kigali Institute of Education....Pages 215-229
Post-Soviet Reconstruction in Ukraine: Education for Social Cohesion....Pages 231-243
Teacher Preparation for Peace-Building in United States of America and Northern Ireland....Pages 245-258
Back Matter....Pages 259-263




نظرات کاربران