دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: McMorris. Terry
سری:
ISBN (شابک) : 0128007788, 0128011483
ناشر: Elsevier, Academic Press
سال نشر: 2016
تعداد صفحات: 489
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 11 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Exercise-cognition interaction : neuroscience perspectives به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب تعامل ورزش-شناخت: دیدگاه های علوم اعصاب نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
تعامل ورزش و شناخت: دیدگاههای علوم اعصاب تنها کتاب موجود در بازار است که به بررسی همبستگی علوم اعصاب بین ورزش و عملکرد شناختی میپردازد. افزایش تحقیقات در سالهای اخیر تأیید کرده است که نظریه شناختی-روانشناسی نمیتواند اثرات ورزش بر شناخت را توضیح دهد، و ورزش حاد و مزمن بر تغییرات عصبی شیمیایی و روانفیزیولوژیکی در مغز تأثیر میگذارد که به نوبه خود بر عملکرد شناختی تأثیر میگذارد. >
این کتاب مروری بر تحقیقات در مورد این تأثیرات، از تحقیقات نظری تا مطالعات فعلی که بر نظریهها و دلایل عصبشناسی تأکید دارند، ارائه میکند. علاوه بر این، کاربران بررسی کاملی از اثرات مداخلات ورزشی بر عملکرد شناختی در جمعیتهای خاص، از جمله سالمندان، کودکان، و کسانی که از انواع بیماریها، از جمله اسکیزوفرنی، دیابت، و مجموعهای از اختلالات عصبی رنج میبرند، خواهند یافت.
با مشارکت محققان برجسته در این زمینه، این کتاب منبعی مناسب برای دانشمندان علوم اعصاب، روانشناسان، متخصصان پزشکی و سایر محققانی خواهد بود که به درک نقش ورزش در عملکرد شناختی نیاز دارند.
Exercise-Cognition Interaction: Neuroscience Perspectives is the only book on the market that examines the neuroscientific correlation between exercise and cognitive functioning. The upsurge in research in recent years has confirmed that cognitive-psychology theory cannot account for the effects of exercise on cognition, and both acute and chronic exercise effect neurochemical and psychophysiological changes in the brain that, in turn, affect cognitive functioning.
This book provides an overview of the research into these effects, from theoretical research through current studies that emphasize neuroscientific theories and rationales. It addition, users will find a thorough examination of the effects of exercise interventions on cognitive functioning in special populations, including the elderly, children, and those suffering from a variety of diseases, including schizophrenia, diabetes, and an array of neurological disorders.
With contributions from leading researchers in the field, this book will be the go-to resource for neuroscientists, psychologists, medical professionals, and other researchers who need an understanding of the role exercise plays in cognitive functioning.
Content:
Front Matter,Copyright,ContributorsEntitled to full textChapter 1 - History of Research into the Acute Exercise–Cognition Interaction: A Cognitive Psychology Approach, Pages 1-28
Chapter 2 - The History of Research on Chronic Physical Activity and Cognitive Performance, Pages 29-42, Jennifer L. Etnier, Chia-Hao Shih, Aaron T. Piepmeier
Chapter 3 - Animal Models of Exercise–Brain Interactions, Pages 43-63, G.F. Hamilton, J.S. Rhodes
Chapter 4 - Beyond the Catecholamines Hypothesis for an Acute Exercise–Cognition Interaction: A Neurochemical Perspective, Pages 65-103, Terry McMorris, Anthony Turner, Beverley J. Hale, John Sproule
Chapter 5 - Acute Exercise and Event-Related Potential: Current Status and Future Prospects, Pages 105-130, Yu-Kai Chang
Chapter 6 - Acute Exercise and Cognition: Effects of Cerebral Oxygenation and Blood Flow, Pages 131-145, Soichi Ando
Chapter 7 - The Reticular-Activating Hypofrontality (RAH) Model of Acute Exercise: Current Data and Future Perspectives, Pages 147-166, Michel Audiffren
Chapter 8 - Chronic Exercise and Cognition in Humans: A Review of the Evidence for a Neurochemical Basis, Pages 167-186
Chapter 9 - The Chronic Exercise–Cognition Interaction: fMRI Research, Pages 187-209, Michelle W. Voss
Chapter 10 - Physical Activity, Fitness, and Cognition: Insights from Neuroelectric Studies, Pages 211-226, Keita Kamijo
Chapter 11 - Effects of Athletic Fitness on the Exercise–Cognition Interaction, Pages 227-250, Terry McMorris, Jo Corbett
Chapter 12 - “Cogito ergo sum” or “ambulo ergo sum”? New Perspectives in Developmental Exercise and Cognition Research, Pages 251-282, Caterina Pesce, Tal Dotan Ben-Soussan
Chapter 13 - Acute Exercise and Cognition in Children and Adolescents: The Roles of Testosterone and Cortisol, Pages 283-294, Flora Koutsandréou, Claudia Niemann, Mirko Wegner, Henning Budde
Chapter 14 - The Chronic Exercise–Cognition Interaction in Older Adults, Pages 295-320, Claudia Voelcker-Rehage, Claudia Niemann, Ben Godde
Chapter 15 - The Chronic Exercise–Cognition Interaction and Parkinson Disease, Pages 321-343, Madeleine E. Hackney, Joe R. Nocera, Dawn Bowers, Lori J.P. Altmann, Chris J. Hass
Chapter 16 - The Chronic Exercise–Cognition Interaction and Dementia and Alzheimer’s Disease, Pages 345-361, Flávia Gomes de Melo Coelho, Thays Martins Vital, Ruth Ferreira Santos-Galduróz, Sebastião Gobbi
Chapter 17 - The Chronic Exercise–Cognition Interaction and Diabetes, Pages 363-373, Maria Pedersen, Jesper Krogh
Chapter 18 - The Exercise–Cognition Interaction and ADHD, Pages 375-398, Sarah C. O’Neill, Olga G. Berwid, Anne-Claude V. Bédard
Chapter 19 - Cognitive Impairment in Breast Cancer Survivors: The Protective Role of Physical Activity, Cardiorespiratory Fitness, and Exercise Training, Pages 399-419, Michael J. Mackenzie, Krystle E. Zuniga, Edward McAuley
Chapter 20 - Physical Activity and Cognition in Older Adults with Heart Failure, Pages 421-433, Lindsay Miller, John Gunstad
Chapter 21 - The Effect of Regular Exercise on Cognition in Special Populations of Children: Overweight and Attention-Deficit Hyperactivity Disorder, Pages 435-457, Eduardo E. Bustamante, Cynthia E. Krafft, David J. Schaeffer, Jennifer E. McDowell, Catherine L. Davis
Chapter 22 - Exercise–Cognition Interaction: State of the Art and Future Research, Pages 459-481
Index, Pages 483-496