ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Quality and the Academic Library : Reviewing, Assessing and Enhancing Service Provision

دانلود کتاب کیفیت و کتابخانه دانشگاهی: بررسی، ارزیابی و افزایش ارائه خدمات

Quality and the Academic Library : Reviewing, Assessing and Enhancing Service Provision

مشخصات کتاب

Quality and the Academic Library : Reviewing, Assessing and Enhancing Service Provision

ویرایش: 1 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 0128021055, 0081001347 
ناشر: Elsevier Science, Chandos Publishing 
سال نشر: 2016 
تعداد صفحات: 293 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 4 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 47,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 14


در صورت تبدیل فایل کتاب Quality and the Academic Library : Reviewing, Assessing and Enhancing Service Provision به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب کیفیت و کتابخانه دانشگاهی: بررسی، ارزیابی و افزایش ارائه خدمات نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب کیفیت و کتابخانه دانشگاهی: بررسی، ارزیابی و افزایش ارائه خدمات



کیفیت و کتابخانه دانشگاهی: بررسی، ارزیابی و ارتقای ارائه خدمات بررسی و تحلیل عمیقی از مدیریت کیفیت و کیفیت خدمات در کتابخانه های دانشگاهی ارائه می دهد. تمام جنبه های کیفیت از جمله ارزیابی کیفیت، بررسی کیفیت و ارتقای کیفیت در کتاب در نظر گرفته شده است.

مروری بر مفاهیم، ​​اصول و روش‌های مدیریت کیفیت و کیفیت خدمات منجر به بررسی دقیق نحوه استفاده از آنها در دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های آنها می‌شود. یک رویکرد مطالعه موردی با دیدگاه های مختلف ارائه شده از ذینفعان مختلف درگیر در فرآیندهای کیفیت استفاده می شود.

همه مشارکت‌کنندگان یک رویکرد بازتاب انتقادی را اتخاذ می‌کنند، که در مورد پیامدها، تأثیر، و اهمیت فعالیت‌های انجام‌شده و نتایجی که می‌توان برای پیشرفت‌های آینده گرفت، تأمل می‌کند. این کتاب با بازتابی کلی در مورد مدیریت کیفیت و کیفیت خدمات در کتابخانه‌های دانشگاهی با تحلیل نهایی اولویت‌های آینده به پایان می‌رسد.

  • با نگاهی به بررسی‌های کتابخانه دانشگاهی، دیدگاهی جامع از موضوع ارائه می‌کند. خدمات، تضمین کیفیت و ارزیابی، ارتقای کیفیت و کیفیت خدمات
  • از نویسندگانی با تجربیات و مسئولیت‌های متفاوت، از جمله کسانی که مسئول شروع و مدیریت فرآیندهای کیفیت در آموزش عالی هستند، دیدگاه‌هایی ارائه می‌دهد.
  • شامل مطالعات موردی که در آن نویسندگان نه تنها فرآیندهای کیفی مورد استفاده را توصیف می‌کنند، بلکه به دنبال بررسی و بازنگری موفقیت، محدودیت‌ها، و تأثیر کارشان مدتی پس از رویداد هستند
  • به دنبال آن است که به‌روز و جامع باشد. و با گنجاندن نتایج نظرسنجی ها/مصاحبه های کتابداران ارشد در مورد کیفیت در کتابخانه های دانشگاهی

توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Quality and the Academic Library: Reviewing, Assessing and Enhancing Service Provision provides an in-depth review and analysis of quality management and service quality in academic libraries. All aspects of quality are considered in the book, including quality assessment, quality review, and quality enhancement.

An overview of quality management and service quality concepts, principles, and methods leads to a detailed consideration of how they have been applied in universities and their libraries. A case study approach is used with different perspectives provided from the different stakeholders involved in the quality processes.

All contributors adopt a critical reflection approach, reflecting on the implications, impact, and significance of the activities undertaken and the conclusions that can be drawn for future developments. The book concludes with an overall reflection on quality management and service quality in academic libraries with a final analysis of priorities for the future.

  • Presents a holistic view of the subject, looking at reviews of academic library services, quality assurance and assessment, quality enhancement, and service quality
  • Provides perspectives from authors with different experiences and responsibilities, including those responsible for initiating and managing quality processes in higher education
  • Includes case studies where the authors not only describe the quality processes used, but also seek to review and reflect on their success, limitations, and the impact of their work some time after the event
  • Seeks to be current, comprehensive, and reflective by including the results of surveys/interviews from senior librarians on quality in academic libraries


فهرست مطالب

Content: 
Front-matter,Copyright,Dedication,List of Contributors,About the Editor,AcknowledgementsEntitled to full textSection I: IntroductionChapter 1 - Introduction, Pages 3-7
Chapter 2 - Quality, Universities and Their Libraries: An Overview, Pages 11-15
Chapter 3 - The Institutional HE Quality Perspective, Pages 17-26
Chapter 4 - Academic Libraries and Quality Reviews Within the United Kingdom, Pages 27-43
Chapter 5 - Self and Peer Assessment at Maynooth University Library, Pages 45-53
Chapter 6 - Reviews of Library Services: An Overview, Pages 57-60
Chapter 7 - Review of the Cardiff University Health Library Service, Pages 61-75
Chapter 8 - Review of Learning Resources, Regent’s College London (Now Regent’s University London), Pages 77-89
Chapter 9 - Academic Libraries and Student Support: An Overview, Pages 93-100
Chapter 10 - The National Student Survey: The University of Sheffield Library, Pages 101-110
Chapter 11 - User Involvement in the Design of New Library Services: Learning from the Application of Codesign on Library Service Design Projects, Pages 111-120
Chapter 12 - The Development and Review of Library Customer Service Quality at Loughborough University Library, Pages 121-132
Chapter 13 - Academic Libraries and Research Support: An Overview, Pages 135-141
Chapter 14 - Libraries and the Support of University Research, Pages 143-156
Chapter 15 - The Durham Difference: Supporting Research at Durham University, Pages 157-166
Chapter 16 - Research Support Services in South African Academic Libraries, Pages 167-177
Chapter 17 - Quality Methods Used by Academic Libraries: An Overview, Pages 181-190
Chapter 18 - Reviewing the Value of the SCONUL Statistics: A Case Study, Pages 191-194
Chapter 19 - User Surveys at the University of Washington Libraries, Pages 195-208
Chapter 20 - LibQUAL+: A Quality Survey Case Study, Pages 209-220
Chapter 21 - Doing it Ourselves: A Longitudinal Study of Insync at Victoria University Library, Pages 221-228
Chapter 22 - Mystery Shopping Your Way to Improved Customer Service, Pages 229-235
Chapter 23 - Measuring Quality in Super-Converged Services, Pages 237-245
Chapter 24 - Reviewing and Revising University Library Space: A Case Study at Loughborough University, Pages 247-257
Chapter 25 - Implementing the Balanced Scorecard as a Strategic Planning and Performance Management Tool: A Case Study from McMaster University Library, Pages 259-265
Chapter 26 - Libraries and Big Data: A New View on Impact and Affect, Pages 267-273
Chapter 27 - Reflections on Quality and Academic Libraries, Pages 277-289
Further Reading, Pages 291-300
Abbreviations and Acronyms, Pages 301-302
Index, Pages 303-313




نظرات کاربران