دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Johannes Fabian
سری:
ISBN (شابک) : 9780822342618, 9780822342830
ناشر: Duke University Press
سال نشر: 2008
تعداد صفحات: 152
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 3 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Ethnography as Commentary: Writing from the Virtual Archive به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب مردم نگاری به عنوان تفسیر: نوشتن از بایگانی مجازی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
اینترنت به مردمنگاران اجازه میدهد مطالب متنی را که نوشتههای خود را بر اساس آن نوشتهاند در آرشیوهای مجازی ذخیره کنند. نویسنده، خوانندگان او و افراد مورد مطالعه میتوانند در هر زمان به اسناد کار میدانی بایگانی شده الکترونیکی دسترسی داشته باشند. یوهانس فابیان، نظریهپرداز برجسته عمل انسانشناسی، استدلال میکند که آرشیوهای مجازی این پتانسیل را دارند که تأکید در نگارش قومنگاری را از تک نگاری به تفسیر تغییر دهند. در این مطالعه روشنگرانه، او به ضبط مکالمه ای که بیش از سه دهه پیش با یک شفادهنده آیینی در شهر لوبوباشی کنگو داشت، باز می گردد. رونوشت و ترجمه فابیان از مبادله در یک وب سایت (زبان و فرهنگ عامه در آفریقا) سپرده شده است و او در Ethnography as Commentary مدلی از نگارش را در حضور آرشیو مجازی ارائه می دهد. در تفسیر خود، فابیان ملاقات خود با شفادهنده Kahenga Mukonkwa Michel را بازسازی میکند، که در آن هر دو درباره مراسمی که کاهنگا برای محافظت از خانه فابیان در برابر سرقت انجام داد، بحث کردند. فابیان در مورد انتظارات و اصطلاحاتی که توصیف او از آیین کاهنگا را شکل میدهد تأمل میکند و در مورد چگونگی ساخت متون قومنگاری، با در نظر گرفتن تنظیمات، شرکتکنندگان، فناوریها و رسانه زبانی که بر رونویسی و ترجمه یک ضبط اثر میگذارد و در نتیجه مردمنگاری را مد میکند، تأمل میکند. دانش فابیان با روی آوردن مستقیمتر به کاهنگا - بهعنوان یک تمرینکننده، یک فرد، و یک موضوع قومنگاری - و به سؤالاتی که برای او مطرح میشود، سؤالات مربوط به هویت قومی، سیاست و مذهب را بازنگری میکند. در حالی که فابیان امیدوار است که انسان شناسان نوظهور کارهای میدانی خود را از طریق آرشیوهای مجازی به اشتراک بگذارند، او پیشنهاد نمی کند که قوم نگاری سنتی ناپدید شود. این بخشی از یک پروژه گسترده تر خواهد شد که توسط رسانه های جدید تسهیل می شود.
The Internet allows ethnographers to deposit the textual materials on which they base their writing in virtual archives. Electronically archived fieldwork documents can be accessed at any time by the writer, his or her readers, and the people studied. Johannes Fabian, a leading theorist of anthropological practice, argues that virtual archives have the potential to shift the emphasis in ethnographic writing from the monograph to commentary. In this insightful study, he returns to the recording of a conversation he had with a ritual healer in the Congolese town of Lubumbashi more than three decades ago. Fabian’s transcript and translation of the exchange have been deposited on a website (Language and Popular Culture in Africa), and in Ethnography as Commentary he provides a model of writing in the presence of a virtual archive. In his commentary, Fabian reconstructs his meeting with the healer Kahenga Mukonkwa Michel, in which the two discussed the ritual that Kahenga performed to protect Fabian’s home from burglary. Fabian reflects on the expectations and terminology that shape his description of Kahenga’s ritual and meditates on how ethnographic texts are made, considering the settings, the participants, the technologies, and the linguistic medium that influence the transcription and translation of a recording and thus fashion ethnographic knowledge. Turning more directly to Kahenga—as a practitioner, a person, and an ethnographic subject—and to the questions posed to him, Fabian reconsiders questions of ethnic identity, politics, and religion. While Fabian hopes that emerging anthropologists will share their fieldwork through virtual archives, he does not suggest that traditional ethnography will disappear. It will become part of a broader project facilitated by new media.
Preface vii Introduction. Closing House--A Late Ethnography 1 Chapter 1. An Event: Closing the House 21 Chapter 2. A Text: Made, Not Found 39 Chapter 3. Kahenga's Work 55 Chapter 4. Kahenga's World 73 Chapter 5. Kahenga's Thoughts 91 Chapter 6. Endings and Ends 111 Notes 125 Works Cited 133 Index 137